13 Ağustos 2011 Cumartesi

Sac örgüsü ceket ve yıldızlı kazak

Malzeme
Çift katlı yün (Nako woolmark perle): 950 gr bej, 200 gr siyah; 4 ve 5 numara şiş. 70 cm uzunluğunda fermuar. Beden 42.
Örgüsü
1/1 lastik örgü; düz örgünün tersi; 9 ilmek üzerine üçlü saç örgüsü. (18 ilmekten 20 sıra, 10x10 cm'lik bir parça oluşturur.)


Yapılışı
Arka: 5 numara şişle, bej yünle 82 ilmek atıp 10 cm düz örün, sonra iki saç örgüsüne başlayın (her biri ortadan 8 ilmek uzaklıkta) .
Her 2 sırada bir, yanlardan birer ilmek eksiltin (13 defa), 34 santim olunca renk değiştirip siyah yünle ve dört numara şişlerle 16 cm lastik örün, her iki sırada bir, yanlardan l'er ilmek ' eksiltin (3 defa), siyah şeridi tamamlayınca yine bej yün ile ve 5 numara şişlerle bedeni örmeğe başlayın, iki yandan her iki sırada bir, l'er ilmek arttınn (9 defa). Bir yandan da yine saç örgülerine başlayın. 13 santim örün. Şimdi koltuğa geldiniz. Koltuk için bir defada 3 ilmek; 1 defada 2 ilmek; 3 defa l'er ilmek kapatın; 18 santim örün, sonra omuzları kapatın: 3 defa 5 ilmek kapattıktan sonra ortadaki ilmekleri bir defada kapatın.
Önün yarısı: arka gibi, 41 ilmekle başlayın. Yaka için, koltuktan itibaren 14 santim ördükten sonra 1 defa 4 ilmek, 1 defa 3 ilmek, 2 defa 2 ilmek eksiltin. Kol: siyah yünle ve 4 numara şişlerle 34 ilmek atıp 10 santim 1/1 lastik örün. Bej renkli yünle ve 5 numara şişle örgüye devam edin ve 10 defa olmak üzere her 8 sırada bir, yanlardan birer ilmek arttınn; kolun tam orta yerinden bir saç örgü yapın. 48 santim olunca her 2 sırada bir, yanlardan birer ilmek eksiltin, bunu 20 defa tekrarlayın. Kapatın.


Tamamlanışı
Yanları ve kolları dikin. 1/1 lastik örgüyle 14 santim eninde ve yakayı çevreleyecek uzunlukta bir kenar örün, yarıdan ikiye katlayıp yakaya dikin, sonra 2 santim eninde ve ön uzunluğunda 2 siyah kenar örün, fermuarı dikin.


FERMUARLI SPOR CEKET

Malzeme
3 katlı bej renkli yün (Nakolâlezar woolmark): 500 gr; 2,5 ve 3 numara şiş; süet parçaları; 1 fermuar.

Örgüsü
2/2 lastik; 6/5 lastik. (26 ilmekle örülmüş 40 sıra, 10x10 santimlik bir parça oluşturur.)

Yapılışı
Arka: 2,5 numara şişlerle 130 ilmek başlayıp 7 santim 2/2 (2 ters
2             yüz) lastik örün, sonra 3 numara şişle 6/5 (6 yüz5 ters) lastikle devam edin. Her 6 santimde bir, yanlardan l'er ilmek arttınn . (5 defa). 43 santim olunca koltuk için her iki yanda 3'er ilmek kapatın, sonra her 2 sırada bir, l'er ilmek eksiltin (10 defa). Böylece 20 cm örünce, omuzlar için
3             defada 36'şar ilmek kapatın ve ense için kalan 42 ilmeği de bir defada kapatın.


Önün yarısı: 70 ilmek başlayıp arky. gibi örün. Yaka için, başlangıçtan 53 santime gelince, 15 ilmek kapatın, sonra her sırada, düz tarafta, birer ilmek eksiltin (bunu 11 defa tekrarlayın). Yaka: 160 ilmek atıp 13 cm boyunca 2/2 lastik örün, kapatın. Kol: 2,5 numara şişle 65 ilmek başlayıp 7 santim boyunca 2/2 lastik örün. 3 numara şişle ve 6/5 lastik örgüyle devam edin. Her 2 santimde bir, yanlardan l'er ilmek arttırın, bunu 20 defa tekrarlayın. 50 santim örünce yanlardan 3'er ilmek kapatın, sonra da her 2 sırada bir, l'er ilmek eksiltin (10 defa), kalanları bir defada k» patın.
Dikilişi
Parçaları birleştirip diktikten sonra süet parçalarından bir ceple dirseklere iki yama yapın.

YILDIZLI KAZAK 

Malzeme
3 katlı yün (Nakolâlezar woolmark): 300 gr kırmızı, 300 gr lâcivert, 50 gr beyaz; 2,5 ve 3 numara şişler; 6 tane hazır beyaz yıldız.
Örgüsü
1/1 lastik örgü; düz örgü. (28 ilmekten 40 sıra, 10x10 cm'lik bir parça oluşturur.)
Yapılışı
Arka: kırmızı yünle 126 ilmek başlayıp 3,5 santim lastik örün. 35 santime kadar düz örgüyle devam ettikten sonra, 8 sıra beyaz, 8 sıra kırmızı örün (3 defa). Lâcivert yünle koltuğa başlayın: yanlardan 1 defa 3 ilmek ve 5 defa 2'şer ilmek eksiltin. Koltuktan 16 santim yükselince, omuzlar için her sırada 2'şer ilmek eksiltin, bunu 16 defa tekrarlayın, eksiltmeleri 2 kenar ilmeği ördükten sonra yapın, sonra geri kalan ilmekleri bir defada kapatın.
Ön: arka gibi örün ve yaka ile omuz eğimine aynı zamanda başlayın: ortadan 8 ilmek kapatın; iki yanı ayrı ayrı örün, yakayı 1 defa 8 ilmek, 1 defa 2 ilmek ve 2 defa l'er ilmek kapatın. Kol: lâcivert yünle 56 ilmek başlayın ve 8 santim 1/1 lastik örün. Düz örgüyle devam ederek ilk sırada 5 ilmek ve iki uçtan her 2 santimde bir, l'er ilmek arttırın (17 defa). Başlangıçtan 43 santime gelince, 1 defa 3 ilmek, 6 defa 2 ilmek, 15 defa 1 ilmek, 2 defa 2'şer ilmek kapatın; omuz eğimine gelinceye kadar devam edin. 7 ilmek, sonra da 2 defa 5 ilmek, 1 defa 4 ve 2 defa 3 ilmek kapatın (uzun taraf arkaya gelecek).
Dikilişi
Yanlarla kolları birleştirin. Yaka çevresi uzunluğunda, 1/1 lastikten 7 santim eninde bir kenar örün; ikiye katlayıp yakanın çevresine dikin. Beyaz yıldızları yerleştirin.

BEYAZ ÇİZGİLİ KAZAK

Malzeme
3  katlı yün (Nakolâlezar woolmark) : 100 gr açık mavi, 50 gr mavi, 50 gr beyaz; 2 ve 2,5 numara şişler (34 yaşlar için).
Örgüsü
Düz örgü; l'l lastik örgü (28 ilmekten 40 sıra, 10x10 cm'lik bir parça oluşturur).
Örülüsü ve tamamlanışı
Ön: açık mavi yünle ve 2 numara şişle 55 ilmek atıp 16 sıra lastik örün; 2,5 numara şişle düz örgüye devam edin; 16 sıra ördükten sonra her 3 sırada bir, iki yandan l'er ilmek arttırın, 65 ilmek elde edinceye kadar devam edin; 22 santim oluncaya kadar böyle gidin, sonra 8 sıra beyaz,
4 sıra açık mavi örün Sonra beyaz yünle koltuk eksiltmesine başlayın: 1 defa 3 ilmek, sonra l'er ilmek kapatın (3 defa). 4 sıra mavi, sonra 8 sıra beyaz ve 30 sıra mavi örün. Yaka oyuntusu i çin, 7 ilmek kapatın, sonra 2 ilmek, sonra da 5 defa l'er ilmek kapatın; aynı zamanda, omuzlar için 8 defa, her sırada 2 ilmek eksiltin, eksiltmeleri kenardan 2 ilmek içeride yapın.
Arka: ön gibi örülecek, yakada eksiltme yapılmayacak. Kol: 2 numara şişle ve mavi yünle 44 ilmek atıp 16 sıra lastik örün, sonra 2,5 numara şişle düz örgüye geçerek her 5 santimde yanlardan l'er ilmek arttırın, bunu 5 defa yapın. 27 santim olunca, yanlardan 1 defa 3 ilmek, 2 defa 2 ilmek, 9 defa l'er ilmek eksiltin.

Kalan ilmekleri de, omuz eğimi boyunca örün; sonra sırayla 7, 6, 5, 4 ilmek kapatın. Yanlarla kolları birleştirin. Bir kenar örüp yakaya çepeçevre dikin.

SPOR ÇİZGİLİ KAZAK
Malzeme
3 katlı yün   (Nakolâlezar woolmark): 350 gr koyu mavi, 20 gr kırmızı, 20 gr beyaz; 2,5 ve 3 numara şişler. 56 yaşlar için.
Örgüsü
1/1 lastik örgü. (28 ilmekten 40 sıra, 10x10 santimlik bir parça oluşturur.)

Yapılışı
Ön: mavi yünle ve 2,5 numara şişle 75 ilmek atıp 5 santim örün, sonra 3 numara şişlerle 32 santim örün. Koltuk için 1 defa 3 ilmek, 1 defa 2 ilmek sonra, kenardan 4 ilmek içeriden; her 2 sırada bir 1 ilmek (5 defa); 4 sırada bir l'er ilmek (3 defa) eksiltin. 14 santim dümdüz devam edin. Yaka oyuğu için, ortadaki 9 ilmeği yedek şişe alın ve 2 defa 2 ilmek eksiltin. Omuzlar için, her sırada 2 ilmek kesin, bunu 8 defa tekrarlayın, eksiltmeleri kenardan iki ilmek içeriden yapın.
Arka: ön gibi örülür. Yaka, ortadaki 17 ilmeğin kapanmasıyla yapılır.
Kol: mavi yünle 44 ilmek başlayıp 2,5 numara şişlerle 5 santim örün. Sonra 3 numara şişle, 14 ilmek mavi, 2 ilmek beyaz, 4 ilmek kırmızı, 4 ilmek beyaz, 4 ilmek kırmızı, 2 ilmek beyaz, 14 ilmek mavi örün. Her 10 sırada bir, yanlardan l'er ilmek arttırm, bunu 5 defa tekrarlayın. 27 santim olunca, yanlardan 1 defa 4 ilmek, 1 defa 3 ilmek, 5 defa 2 ilmek, 2 defa 1 ilmek eksiltin. Renkli çizginin 16 ilmeğiyle omuz eğimi boyunca devam edin, 5 ilmek, sonra 4, 3; 2 defa da 2'şer ilmek kapatın.

Dikilişi
Yanları ve kolları birleştirin. Yakaya çepeçevre bir kenar örüp dikin.
örgü ceket beyaz kazak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder